divendres, 26 de maig del 2017

ENTREVISTA A JAUME SOLER: "EL QUE MÉS M'AGRADA D'UNA FEINA ÉS VEURE QUE SIGA ÚTIL"

Per Alicia Ruiz (2n de Batxillerat)

Aquesta vegada entrevistem a Jaume Soler, cap d’estudis de l'IES Torís i professor de Tecnologia Industrial.


A què et dedicaries si no fores docent?

La veritat és que hi ha prou feines que m’agraden, podia haver-me dedicat a moltes coses molt diferents. Si fóra un negoci, m’hauria agradat tindre una llibreria, ja que m’agrada molt la lectura. També m’agraden les coses relacionades amb la natura i el medi ambient, com ara haver sigut guarda forestal o alguna cosa així. Per sort tinc prou interessos i podria treballar en coses molt diverses.


Què és el que més t’agrada de la teua professió? I el que menys?

El que més m’agrada és poder ajudar a la gent, de fet en relació amb la pregunta anterior, el que més m’agrada d’una feina és veure que siga útil. I el que menys, corregir exàmens. No m’agrada gens!

Per què et vas decantar per estudiar Enginyeria Industrial?

M’agradaven tres carreres: Filosofia, Geologia i Enginyeria Industrial i aquesta última era la que més eixides laborals tenia, aleshores m'hi vaig decantar. El que més em va agradar de la carrera foren algunes assignatures concretes i alguns professors concrets, vaig tenir molt bons professors de Mecànica de fluïts.

Com compagines el fet de ser cap d’estudis amb la impartició de classes?

Perfectament, no sé si està bé que ho diga però casi que em relaxe quan done classe, ja que m’agrada el que impartisc. La tasca de cap d’estudis de vegades és més pesada perquè hi ha circumstàncies que no són tan agradables i que has de dur-les endavant.

Creus que l’educació es pot millorar en aquest centre? Com?

Segur, sempre es poden fer les coses millor. Per exemple implicant més als alumnes, una de les coses que no hem aconseguit que funcione del tot és la cambra de delegats.

Hui en dia encara estudies coses noves?

Sí, per sort m’agrada aprendre coses noves i ara estic molt interessat en algunes qüestions relacionades amb Filosofia de la ciència, però també amb altres coses, m’agrada molt la natura i llig moltes coses sobre ella.

Si pogueres aprendre a fer alguna cosa, quina seria?

Supose que no aprendré mai a esquiar, però tot el món que ho fa diu que és molt divertit.

Si pogueres anar a sopar amb un personatge famós, amb qui aniries?

Aniria amb un personatge que no és molt conegut , el seu nom és Hilary Putnam, que encara que pareix un nom de dona, és un home. Potser siga un dels filòsofs més importants del segle XX encara que no és molt conegut fora del món de la filosofia. Aquest home em pareix un exemple com a persona per a seguir.

On preferiries viatjar, al passat o al futur? Per què?

Preferiria viatjar al passat per poder veure èpoques concretes, al futur mai perquè està obert i no m’agradaria saber-ho.

Què t’agrada fer en el teu temps lliure?

M’agrada sobre tot dedicar-lo a la meua família, però a més m’agrada molt llegir i eixir a la natura, no tinc prou temps per a fer tot el que m’agradaria.

Com et descriuries en tres paraules?

No podria descriure'm en tres paraules, crec que un no es descriu mai bé, pense que és millor que et descriguen els altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada